Epistemiologia Comunicării

Dezvoltarea abilităţii de a comunica eficace (C+)

 

„Comunicarea este procesul prin care doi oameni schimbă idei între ei cu scopul de a determina un anumit fel de acţiune”.

 

De câte ori însă ai reuşit să îl determini pe interlocutor să facă ceea ce îţi doreşti tu? Şi mai ales, de câte ori ai reușit să te motivezi pe tine însuţi să faci ceea ce îţi doreşti?

 

Dacă răspunsurile la întrebările de mai sus îţi provoacă o stare de nemulţumire, tocmai ai conştientizat cât de ineficientă este strategia de comunicare pe care o foloseşti în prezent.

 

Comunicarea este o sursă importantă de cunoaştere, poate chiar mai importantă ca propria experienţă sau raţiunea. Cunoştinţe din cele mai diferite domenii şi chiar despre noi, ceilalţi sau lume în general sunt dobândite prin comunicare. De cele mai multe ori însă, majoritatea oamenilor confundă cunoaşterea cu informaţia fără să realizeze că nu orice mesaj conţine cunoştinţe, ci numai acele mesaje cărora li se poate atribui valoare de adevăr.

 

Cursul de Epistemiologia Comunicării îţi propune să determini care sunt condiţiile corecte de adevăr ale unui mesaj şi cât de adevărate sunt cunoştinţele despre realitate pe care le-ai dobândit până acum prin comunicare. Ba chiar mai mult decât atât – cum poţi influenţa prin comunicare acest adevăr, atât al tău personal cât şi al celorlalţi.

 

 

Detalii despre curs

 

Cursul este compus din 5 module de câte 2 zile şi se va desfăşura între orele 9:30 – 13:00 şi 14:30 – 18:30 în zilele de Sâmbăta şi Duminică după următorul program:

 

Modulul I – 3 şi 4 Octombrie 2015

  1. 1.Scopul procesului de comunicare – presupoziții despre comunicare.
  2. 2.Rolul simţurilor în percepția și construcția adevărului despre realitate – experienţa subiectivă şi harta interioară. Ansamblul Emoţii-Gânduri-Corp – rolurile şi legăturile dintre mintea conștientă, mintea subconștientă și mintea inconștientă (cele 3 creiere şi capacitatea de canal 7+/-2).
  3. 3.Procesul Universal de Modelare al realităţii – diferenţa între „structura profundă” şi „structura superficială” a realităţii. Tipul și importanța cuvintelor în (re)construcția realității.
  4. 4.Comunicarea în procesul de schimbare – rolul atenției și al intenției şi starea de emergența (conştiinţa extinsă).
  5. 5.Bazele şi instrumentele unei comunicari eficiente. Nivelurile de ascultare. Ascultarea activă şi empatia. Rolul tăcerii în comunicare.
  6. 6.Crearea cadrului pentru comunicare – calibrarea și raportul. Stabilirea, sincronizarea, dirijarea și ruperea raportului.

 

Modulul II – 7 şi 8 Noiembrie 2015

  1. 1.Cele 5 principii ale succesului. Modelul schimbării – Starea Actuală, Starea Dorită și legătura dintre convingeri, resurse și acțiuni. Tipurile de schimbare – învățare (nivelul 1), dezvoltare (nivelul 2), transformare (nivelul 3).
  2. 2.Presupoziţiile şi metamodelul limbajului. Întrebările de Metamodel pentru dirijarea atenţiei – procesul de conştientizare a Deleţiilor Generalizărilor şi Distorsiunilor şi reconectarea la experienţa subiectivă (schimbări de nivel 1 şi 2).
  3. 3.Cadre de referință – recadrarea contextului, semnificației sau conținutului. Folosirea recadrarii pentru rezolvarea problemelor și găsirea unor alternative favorabile.
  4. 4.Principiile formulării obiectivelor şi criteriile de buna formă. Tipurile de resursele necesare realizării obiectivelor şi activarea acestora.
  5. 5.Modelele SCORE şi GROW de structurare a discuţiilor în vederea stabilirii unui obiectiv.

 

Modulul III – 5 şi 6 Decembrie 2015

  1. 1.Teoria „aşteptărilor referitoare la propia eficienţă”.
  2. 2.Strategiile – mecanismul de dirijare a comportamentului uman. Ciclul Gestalt şi Modelul TOTE.
  3. 3.Nivelurile logice de structurare a experienţei subiective – Modelul şi limbajul nivelurile neurologice a lui Robert Dilts.
  4. 4.Valorile esențiale și nevoile general umane. Originea sistemului de valori. Valorile si identitatea. Motivarea şi rolul valorilor în orientarea atenției și acțiunilor noastre – valori mijloc si valori scop, valori de atracție și de evitare.
  5. 5.Drepturile şi libertăţile personale. Matricea relaţională şi relaţia cu ceilalţi – de la dependenţă la interdependenţă.

 

Modulul IV – 20 şi 21 Februarie 2016

  1. 1.Limbajul secret al emoţiilor – Optimizarea relaţiei cu propriile emoţii
  2. 2.Emoţiile sociale – stabilirea şi menţinerea limitelor acceptabile în relaţia cu ceilalţi (ruşinea, vinovăţia şi îndoiala). Injoncţiunile şi sugestiile limitatoare – influenţa trecutului asupra prezentului.
  3. 3.Modul de structurare a timpului – mesaje de validare, non-validare şi invalidare.
  4. 4.Nevoile sociale – apartenenţa la un grup şi dinamica ascunsă a proceselor sociale.
  5. 5.Conflictele – instrumentele de reglaj al relaţiilor sociale. Potenţialul oferit de conflicte şi stiluri de gestionare a conflictelor.

 

Modulul V –  19 şi 20 Martie

  1. Recapitularea noţiunilor teoretice prezentate în cele 4 module de curs (Sâmbătă).
  2. Testarea teoretică a abilităţilor dobândite pentru obţinerea Certificatului de Participare (Sâmbătă).
  3. Opţional

 

 

Preţul pentru fiecare dintre cele 5 module de curs este de 390RON pe modul, valoarea totală a celor 10 zile de curs fiind de 1.950RON. Suma poate fi achitată cu minim 2 zile lucrătoare înaintea începerii fiecărui modul iar neparticiparea la oricare dintre module de curs nu exonerează participantul de plata integrală a cursului.

 

Pentru plata anticipată a tuturor celor 5 module de curs contravaloarea unui modul este 350RON iar valoarea totală a celor 10 zile de curs este de 1.750RON.

 

IMPORTANT!

  1. Pentru a permite asimilarea eficientă a tehnicilor predate precum şi practicarea acestora între participanţi în condiţii de calitate, numărul maxim de participanţi la acest curs este limitatmaxim 15 persoane.
  2. Totodată, pentru a se asigura un climat favorabil dezvoltării personale a fiecărui membru al grupului, înscrierea la acest curs se va face numai cu acordul formatorului, acord ce poate fi obţinut în urma unei discuţii prealabile cu acesta.

 

Pentru detalii suplimentare despre înscriere puteţi obţine la email This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. sau mobil 0723.260.552.
 

Detalii despre formator

 Marian Opran este certificat Master Practitioner NLP şi Licensed Associate NLP Coach de către Dr. Richard Bandler, unul dintre co-fondatorii Programării Neuro-Ligvistice. A absolvit cursurile Universităţii Politehnice din Bucureşti în 1996, are o diplomă de Studii Academice Postuniversitare în Management, o diplomă de Manager de Proiect oferită de Open University din Marea Britanie și o diplomă în Eficientizarea Productivităţii Personale oferită de Leadership Management Institute SUA.

 

Marian Opran şi-a început cariera în anul 1987 şi are o experienţă de mai mult de 10 ani în diferite poziţii manageriale, lucrând ca Manager atât în Departamente Tehnice cât şi în Departamente de Vânzări pentru companii ca Romtelecom, Cisco Romania, Nokia-Siemens, Huawei, ZTE. Din anul 2012 a înfinţat şi conduce propria companie de Coaching şi Consultanţă în Afaceri şi Management – Epistema Consulting SRL.

 

Mai multe detalii despre Marian Opran puteţi afla la următoarele link-uri:

www.epistema.ro

www.facebook.com/Epistema

https://www.linkedin.com/in/opranmarian

Newsletter